9 Kasım 2011 Çarşamba

Windows 8 Developer Preview Classic Start Menu Enabler

image

Windows 8 Developer Preview sürümünü, çıktığı zamandan beri kullanıyorum. Tablet üzerinde 32 bit ve Laptop üzerinde de 64 bitlik sürümler kurulu durumda. Dizüstü bilgisayarımda touch desteği olmadığından dolayı, Metro stildeki yeni Start Menu’den tabletteki zevki alamadığımı söyleyebilirim. Tablet üzerindeki dokunmatik deneyimi ile gayet memnun olarak kullandığım bu yeni menü, laptop üzerinde bana biraz kullanımı zor geliyor. Bundan dolayı Windows 7 tipindeki klasik Start Menu’ye geri döndüm.

Daha önceki bir yazımda, registry (kayıt defteri) üzerinden bu işin nasıl yapılacağını anlatmıştım. Metro stildeki yeni menü ve klasik menü arasında geçiş yapmak mümkün. Her ne kadar, ikisini aynı anda kullanamasak da, geçiş yapabiliyor olmak güzel. Bunu yapmak için Registry (Kayıt Defteri) içerisinde, HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer altında yer alan RPEnabled’ın değerini değiştirmek gerekiyor. 1 değeri Metro arayüz, 0 değeri ise klasik Windows 7 start menüsünü temsil ediyor.

Her seferinde, geçiş için kayıt defterine gidip uğraşmaktansa, minik bir program ile bu işi yapmak daha kolay olacaktı. Registry konusunu anlatırken de hoş bir örnek olarak kullanabileceğimi düşündüğüm bu konuda, WinForms kullanarak basit bir uygulama hazrladım. Registry içerisinde yer alan RPEnabled değerini okumak ve değiştirmek için Microsoft.Win32 isimalanı altunda yer alan Registry sınıfının GetValue ve SetValue metotlarını kullandım.

Daha önce burada yazmış olduğum post üzerinden yola çıkarak siz de kendi uygulamanızı yazabilirsiniz.

NOT:

  • Registry güncellemesi sırasında sorun yaşamamak için uygulamanın Administrator olarak çalıştırılması gerekiyor.
  • Uygulamayı çalıştırmak için Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1 kurmanız gerekebilir.

Hiç yorum yok: