24 Eylül 2011 Cumartesi

Windows 8 ve .NET Framework

32 Bit Windows 8 üzerine, Sharp Develop 4.1 kurma sırasında beklemediğim bir mesaj ile karşılaştım.

Windows 7'nin Framework 3.5 ile gelmiş olmasına ve Windows 8'in .NET Framework 4.0'ı içerdiği bilgilerine güvenerek, bu iki Framework'e birden ihtiyaç duyan Sharp Develop uygulamasının 4.1 sürümünü, Windows 8 üzerine kurmaya çalıştım.

Sharp Develop kurulumu sırasında, Framework 3.5'in kurulu olması gerektiğini söyleyen bir hata mesajı aldım. İlk olarak, kurulumu Windows 8 üzerine yapmaya çalıştığım için, bunun uyumsuzluktan kaynaklanan bir bug olabileceğini düşündüm. Fakat, sonrasında, ilgili yerleri kontrol etmemin ardından, Windows 8'in, .NET Framework 4 ve .NET Framework 2 ile beraber geldiğini, .NET Framework 3 ve 3.5'in ise kurulum sırasında gelmediğini gördüm.

Hemen Framework 3.5'i kurmak üzere, installer dosyasını indirdim. Kuruluma başlarken Windows özelliklerinden, bu özelliği açmak isteyip istemediğimi soran bir ekran ile karşılaştım. Framework 3.5 zaten oradaydı ve sadece aktifleştirilmesi gerekiyordu.

Kısacası, .NET Framework 3 ya da 3.5 isteyen bir ürününüz/programınız var ise, 32 Bit Windows 8 üzerine (64 Bit olan üzerinde denemedim), Framework kurulumunu ayrıca yapmanız gerekiyor.

Hiç yorum yok: