1 Mayıs 2011 Pazar

IE6 - Yeter Artık Uğraşmayın Değmez

Maalesef, çok sayıda developer (tahmin edebileceğinizden de çok), çalışmalarını IE6'ya optimize etmek için oldukça fazla zaman harcıyorlar. Bu optimizasyon işlemi birkaç yıl önce gerekliydi, çünkü IE6'nın pazar payı %20-%30'lar gibi küçümsenemeyecek oranlardaydı. Fakat, günümüzde, IE6 optimizasyonuna ayrılan zaman artık vakit kaybı ve üretmekte olduğunuz siteye hiçbir değer katmayan bir aktivite olarak değerlendirilebilir.

2011 başlangıç raporlarına göre, ülkemizde ilk 2 sıradaki tarayıcıların marketteki oranları şu şekilde:
Internet Explorer: %28.6 (IE8: %17.6 , IE7: %6,5)
Firefox: %44

Rapora göre IE6'nın marketteki oranı %3 civarına kadar gerilemiş durumda. Kabaca bir hesapla, sitenize gelen her 100 kişiden yalnızca 3 kişi, halen IE6 kullanıyor ve siteyi en olması gerektiği halinde görüntüleyemiyor diyebiliriz. IE6'nın marketteki payının, son 1 yıl içerisinde %10'lardan %3 seviyelerine gerilemesi gösteriyor ki, zaten azınlık olan IE6 kullanıcıları, hızla yeni nesil tarayıcılara yöneliyorlar. YouTube, Facebook ve Google'ın bazı servislerinin de artık IE6 desteği barındırmayacağının duyurulması da bu duruma etki etmiş olabilir tabii ki.
Unutmadan, dünyadaki orandan da bahsedelim. Bugün itibariyle, Microsoft'un verileriyle, IE6'nın dünyadaki kullanım oranı %11.6 şeklinde. Güncel oranları http://www.theie6countdown.com/default.aspx adresinden takip edebilirsiniz.

IE6, yeni standartların gerekliliklerini yerine getiremeyen, biraz demode olmuş, aynı zamanda da web uygulama geliştiricilerin kabusu olmuş bir tarayıcıydı. (Aslında bu kabus konusu halen devam etmekte) Şu anda ölüm döşeğindeki bu eski dostumuza (düşman mı deseydim bilemedim) gelin bir tekme de siz vurun ve derhal IE6 desteği için harcadığınız zamanı, sitenize farklı değerler katmak için daha faydalı bir biçimde kullanmaya başlayın.

Müşteriler mi? Halen IE6 desteğini ısrarla isteyenleri rakip firmaya gönderin ki onlar bu müşteri ile vakit kaybederken, siz de neye ihtiyacı olduğunu bilen aklı başında diğer müşterileriniz ile ilgilenin. Bu kategoriye giren müşteriniz yok mu? Üzülmeyin, kimsenin yok. :)

Hiç yorum yok: