13 Nisan 2011 Çarşamba

Cloud Computing

Web'de gezinirken, Cloud Computing için güzel bir tanıma rastladım, biraz da kendimce yorumlayarak paylaşmak istedim.

Cihazlarımızın elektrik/enerji ihtiyacını, fişi prize takarak karşılıyoruz ve kullanıcı olarak, elektriğin nasıl üretildiği bizi ilgilendirmiyor. Bu üretimin kaynağı rüzgar, güneş veya nükleer enerji olabilir. (Mümkünse nükleer olmasın, benim favorim güneş enerjisi.) Biz sadece fişi prize taktık mı, enerji geliyor mu ona bakıyoruz.

Araya konu dışı bir video sıkıştırıp, hemen video sonrasında konuya kaldığımız yerden devam ediyorum. Satırları yazarken bir anda aklıma geliverdi bu video, onu da paylaşayım dedim.


Santralin kralı tepemizde, hem enerjinin kralı hem de bedava.

Nasıl ki elektrik enerjisinin kaynağı ile ilgilenmeden prize fişi takıp kullanıyorsak, ileride bilişim teknolojilerini kullanırken de aynı düşünceye sahip olacağız. Bilgi işlem alanında sunulan hizmetin, hangi lokasyonda ve ne şekilde sağlandığı, kullanıcı tarafında bir önem arzetmeyecek ve kullanıcılar, sadece alacağı hizmet ile ilgilenip, işin tüketicisi olacak :) Üretim, bakım vs. gibi ayrıntılar, arka planda çalışan ekibin işi olacak. İşte budur Cloud Computing.

Hiç yorum yok: