27 Aralık 2011 Salı

Microsoft Windows Phone Camp Etkinliği

Windows Phone Camp

Geçen hafta Perşembe ve Cuma günleri, Microsoft Türkiye Ofisi’nde Windows Phone Camp etkinliği vardı. Açılışı, Microsoft Türkiye ve Nokia Türkiye tarafından yapılan etkinlik, Mobil programlamaya merakı olanlar için, meraklarını giderip genel bilgi alabildikleri güzel bir ortam oldu.

Microsoft Türkiye (Jupiter I - II Seminer Salonu)

Windows Phone 7.5 ile ilgili tanıtım, teknik bilgi aktarımı ve bir uygulama geliştirme yarışmasının yer aldığı bu kamp, giriş seviyesindeki developerlara da hitap edecek şekilde gayet güzel ve keyifli bir biçimde gerçekleşti. Kampın amacı, katılımcıların Mango kod adlı Windows Phone 7.5 işletim sistemi için uygulama geliştirip, yayınlayabilmesiydi.

Ercan Bozkurtİkinci günün sonuna doğru bir uygulama geliştirme yarışması yapıldı. Bu yarışmada büyük ödül Nokia Lumia 800 idi. Katılımcılar 40’a yakın uygulama ile bu yarışmaya iştirak ettiler. Saatler 17:30’u gösterip geliştirme için tanınan süre tamamlanınca, yarışmaya katılan uygulamalar, geliştiricileri tarafından tek tek tanıtıldı. Ben de geliştirdiğim YAZI TURA uygulaması ile gün sonundaki bu yarışmaya katıldım. Tanıtımların ardından sıra geldi oylamaya. Jüri olarak da yarışmacılar iş başındaydı. Kendi uygulamalarına oy vermemek şartıyla her yarışmacı, bir oy hakkına sahip oldu ve bu şekilde oylama tamamlandı.

Oylar açıklanırken sonlara doğru gayet çekişmeli şekilde geçen yarışmadan eve Türkiyedeki ilk Nokia Lumia 800 kullanıcısı olarak, elimde ödül olarak aldığım bir telefon ile dönmek benim açımdan çok mutluluk verici oldu.

İlerleyen günlerde hem Nokia Lumia 800, hem de Windows Phone Development ile ilgili deneyimlerimi paylaşmaya devam edeceğim. Gelişmelerden haberdar olmak için Windows Phone Development blogumu takip edebilirsiniz. Kamp sırasında geliştirdiğim basit YAZI TURA uygulamasını da yakında marketplace üzerinden indirebilirsiniz. Uygulamayı marketplace’e gönderdikten sonra geliştirme detayları ve kaynak kodlarını da yayınlamayı düşünüyorum.

Nokia Lumia 800

Organizasyon ve ödül için Nokia ve Microsoft’a teşekkürlerimi sunuyorum. Şimdilik bu kadar, herkese iyi çalışmalar.

Hiç yorum yok: